4 Haziran 2007 Pazartesi

HAFTASONU TİSAN

Geçtiğimiz haftasonu buraların güzel koylarından birtanesi olan Tisan’daydık. Cumartesi öğlenden sonra tüylü takım ve ratımı alıp tahta iskelenin ucunda şansımı denemeye başladım. Özellikle palamut, istavrit ya da kolyostan yana umutluydum. Buraların en temiz denizlerinden bir tanesi Tisan’da var ve su bir balıkçının isteyebileceğinden çok daha berrak. Zaten iskelede konuştuğum diğer balıkçılar da palamutun kıyıya pek yanaşmadığını genelde tekne ile sırtı çektiklerini söylediler. Yaklaşık bir saat balık alamadan Caretta-Caretta’ları seyrederek geçti gitti.

İskele civarında sokar balığı çıktığını duyunca tüylü takımlarımı topladım ve şamandra ucuna 5 li köstek, en uçta da yaprak kurşun olacak şekilde 7-8 numara karışık ufak iğneden bir takım bağladım. Evden getirdiğim ekmek içini kefalde vurur umuduyla çokta hamur yapmadan takıp salladım oltamı suya. Atar atmaz şamandram birkaç kez suya battı battı çıktı ancak balık yakalanmadı. Hepsi de yenmiş olan yemleri yenileyip tekrar salladım oltamı. Bu kez şamandram tamamen batınca iri boyda bir sokarı aldım iskeleye. Ondan sonraki 1 saat içerisinde irili ufaklı epey sokar yakaladım.

Havanın kararmaya başlamasına az bir vakit kala iskele üzerinde avlanan diğer balıkçılardan bir tanesi kurbağa balığı yakaladı. Ondan kısa bir süre sonra oltamın yanında suyun içinde irice bir karartı gördüm, ne olduğunu anlamak için dikkatlice bakarken şamandram sert bir şekilde battı suya. Hemen ratı elime alıp sarmaya başladım ancak yakalanan balık tahmin ettiğimden daha güçlü asılıyordu. Yavaş yavaş sardım ve balığı kaçırmadan iskeleye almayı başardım. Maalesef bu bir kurbağa balığıydı ancak herşeye rağmen irice bir balıktı (tahminen 750 gr civarındaydı). Normalde bu balıkların ön dişleri çok keskin ve güçlü oluyor ve ben oltayı kesmeden kıyıya çekebilmiş olmama oldukça şaşırdım. Ardından daha ufak boy bir kurbağa balığını da Tisan’da bol miktarda bulunan kedilerin kısmetine yakaladım.

Sonuç olarak oldukça keyifli bir av oldu ve imkan olduğunda bu Tisan’a tekrar gelip denemeli diyerek iskeleden ayrıldım...



Hiç yorum yok:

Google