17 Ağustos 2007 Cuma

EGE’DE BALIK

Arkadaşlar hepinize tekrar merhabalar. 2 haftalık kimilerine göre çok uzun benim içinse kısacık ve çabucak geçip giden tatıilimden sonra tekrar beraberiz. Tatildeki balık yorumlarını yazmak için yeni fırsat bulabiliyorum kusura bakmayın öncelikle. Bunun iki sebebi var, birincisi tatil dönüşünde birikmiş işler ve çok yoğun tempo ikincisi de kayda değer bir balık tutamamam ve hevesimin kursağımda kalması...

İlk birkaç gün sadece deniz sefası yaparak ve dinlenerek geçirdikten sonra şnorkel ve maskemi takarak Güllük’te denize girdiğimiz koy civarlarında dalmaya başladım. Su biraz bulanıktı ama yine de yaklaşık 45 dakikalık bir ön keşif yaptım. Kayda değer olarak sadece birkaç orta boy (200-250 gr civarı) çipura görünce umutlarım biraz kırılmış olarak döndüm geriye. Sudan çıkmak için tam hergün denize girdiğimiz koyun içinde kıyıya yaklaşmıştım ki 50-60 tane orta ve iri boyda bir Sarpa sürüsü gördüm. Koyun içinde biraz daha dolandım ve yüzlerce Sarpanın orada ikamet etmekte olduklarını farkettim.

Sabahın köründe kalkıp balığa gidecek gücü bulmam birkaç gün daha aldı. Bir gün önceden mamunda aldım ve o sabah gün doğarken uyanıp gittim koya. Mamunları iki üç köstekli dip takımlarına takıp attım. Sarpalar içinde şamandralı ve beş köstekli takımlarıma yem olarak ekmek hamuru takıp salladım suya. Mersin civarlarında geçmişte çok verimli sarpa, sokar hatta çipura avları yaptığım bu yöntemle sadece ufak bir sarpa yakalayabildim. Mamunlarımı da ufak ısparoz ve kaya balıkları maalesef bir çipuranın yemesine izin vermeden tırtıkladılar sürekli ve hızlı hızlı.

Sonçta havamı aldım ve hafif bir sabah sporu yaptım diyebilirim. Resimdeki üç ve bir tane de denize geri bıraktığım daha küçük bir balıkta günün tadı tuzu oldular:




















1 yorum:

Merkal dedi ki...

Mersin'deki Sarpalar daha az zekiler diyebilir miyiz bu durumdan yola çıkarak ?Ya da daha mı açlar genel anlamda lapin gibi atlıyorlar sizin el yapımı saatli oltanıza?

Google